Waarom Tell James
Tell James maakt de zorg efficiënter door de administratieve lasten van de
zorgprofessional te verlichten. Dit streven en de geboden oplossing is misschien
niet nieuw, maar de manier waarop Tell James dat doet, is dat wel!
Tijdsbesparing
Een van de belangrijkste voordelen van spraakgestuurd rapporteren is de tijdsbesparing. De overstap van typen naar praten, levert een tijdswinst op tot 25%. Daar is dan ook al veel over gepubliceerd, onder meer in dit artikel van Actiz.
Met Tell James blijft er meer tijd over voor de zorg, is er meer aandacht voor de cliënt en ervaart de zorgmedewerker minder administratiedruk. Spraakgestuurd rapporteren kan op iedere locatie, samen met de cliënt of onderweg tussen de bezoeken door. De rapportage blijft niet liggen tot het einde van de dag, die is al voor het einde van de werkdag afgerond!
Een van de belangrijkste voordelen van spraakgestuurd rapporteren is de tijdsbesparing. De overstap van typen naar praten, levert een tijdswinst op tot 25%. Daar is dan ook al veel over gepubliceerd, onder meer in dit artikel van Actiz.
Met Tell James blijft er meer tijd over voor de zorg, is er meer aandacht voor de cliënt en ervaart de zorgmedewerker minder administratiedruk. Spraakgestuurd rapporteren kan op iedere locatie, samen met de cliënt of onderweg tussen de bezoeken door. De rapportage blijft niet liggen tot het einde van de dag, die is al voor het einde van de werkdag afgerond!
Domeinspecifieke taalmodellen
Tell James is een bewezen oplossing die geschikt is gemaakt voor Zorg en Welzijn. Door zelflerende domeinspecifieke modellen te gebruiken heeft Tell James een veel lagere Word Error Rate (WER) dan andere spraakoplossingen zoals bijvoorbeeld Google Speech.
De WER van Tell James is minder dan 8%: eerst wordt het taalmodel (Nederlands) ingericht, daarna wordt het model verrijkt met een domeinmodel (bijvoorbeeld woorden voor behandelingen of medicaties die in de VVT worden gebruikt) en daarna wordt het model nog verrijkt met een organisatiemodel (specifieke organisatiewoorden zoals bijvoorbeeld de namen van afdelingen). En als het domeinspecifieke model wordt verrijkt (bijvoorbeeld met andere dialecten/uitspraken) dan wordt dat doorgevoerd voor alle gebruikers.
Daarnaast weet Tell James zelf waar de punten en komma’s staan. Waar andere toepassingen om specifieke interpunctiecommando’s vragen, vult Tell James de leestekens zelfstandig in.
Na het inspreken staat de ingesproken rapportage direct als tekst klaar in het ECD, het EPD of elk ander gekoppeld dossier. In de taal en in het jargon die binnen de sector en zelfs binnen de specifieke organisatie gebruikelijk zijn.
Tell James is een bewezen oplossing die geschikt is gemaakt voor Zorg en Welzijn. Door zelflerende domeinspecifieke modellen te gebruiken heeft Tell James een veel lagere Word Error Rate (WER) dan andere spraakoplossingen zoals bijvoorbeeld Google Speech.
De WER van Tell James is minder dan 8%: eerst wordt het taalmodel (Nederlands) ingericht, daarna wordt het model verrijkt met een domeinmodel (bijvoorbeeld woorden voor behandelingen of medicaties die in de VVT worden gebruikt) en daarna wordt het model nog verrijkt met een organisatiemodel (specifieke organisatiewoorden zoals bijvoorbeeld de namen van afdelingen). En als het domeinspecifieke model wordt verrijkt (bijvoorbeeld met andere dialecten/uitspraken) dan wordt dat doorgevoerd voor alle gebruikers.
Daarnaast weet Tell James zelf waar de punten en komma’s staan. Waar andere toepassingen om specifieke interpunctiecommando’s vragen, vult Tell James de leestekens zelfstandig in.
Na het inspreken staat de ingesproken rapportage direct als tekst klaar in het ECD, het EPD of elk ander gekoppeld dossier. In de taal en in het jargon die binnen de sector en zelfs binnen de specifieke organisatie gebruikelijk zijn.
AVG Proof
Tell James is 100% AVG-proof, want James werkt niet met cloudopslag van data. Alle gegevens worden realtime omgezet van spraak naar tekst, waardoor er geen tussentijdse opslag van data plaatsvindt tussen het moment dat er gesproken wordt en de getypte tekst in het dossier verschijnt.
Tell James is 100% AVG-proof, want James werkt niet met cloudopslag van data. Alle gegevens worden realtime omgezet van spraak naar tekst, waardoor er geen tussentijdse opslag van data plaatsvindt tussen het moment dat er gesproken wordt en de getypte tekst in het dossier verschijnt.
Optimale begeleiding en advies rondom inzet spraaktechnologie
Tell James is trots op de begeleiding die we bieden bij de implementatie van onze speech-to-tekst-software. We vinden het namelijk heel belangrijk dat de zorgmedewerkers de voordelen ervaren en spraakgestuurd gaan rapporteren. En dat is natuurlijk meer dan het microfoonknopje installeren en het daarbij laten; een goede begeleiding op de werkvloer neemt de drempels weg om op een andere manier te gaan werken.
Spraakgestuurd werken moet daadwerkelijk een onderdeel worden van het werkproces. De start is uiteraard het aanzetten van het knopje, maar we bieden ook hulp in het gebruik tijdens de werkzaamheden. Waar en hoe gebruik je de app? Hoe bespreek je dat je bij of zelfs samen met een cliënt of patiënt de rapportage in wilt spreken? Hoe stap je over het ongemak heen dat je ineens hardop moet praten als je de rapportage inspreekt? Tell James begeleidt de zorgmedewerkers bij al deze vragen en meer. Want wij geloven dat deze extra begeleiding zorgt voor een hoger en beter gebruik van de spraaksoftware, waardoor de voordelen - zoals een echt lagere administratielast - beter worden ervaren.
Tell James is trots op de begeleiding die we bieden bij de implementatie van onze speech-to-tekst-software. We vinden het namelijk heel belangrijk dat de zorgmedewerkers de voordelen ervaren en spraakgestuurd gaan rapporteren. En dat is natuurlijk meer dan het microfoonknopje installeren en het daarbij laten; een goede begeleiding op de werkvloer neemt de drempels weg om op een andere manier te gaan werken.
Spraakgestuurd werken moet daadwerkelijk een onderdeel worden van het werkproces. De start is uiteraard het aanzetten van het knopje, maar we bieden ook hulp in het gebruik tijdens de werkzaamheden. Waar en hoe gebruik je de app? Hoe bespreek je dat je bij of zelfs samen met een cliënt of patiënt de rapportage in wilt spreken? Hoe stap je over het ongemak heen dat je ineens hardop moet praten als je de rapportage inspreekt? Tell James begeleidt de zorgmedewerkers bij al deze vragen en meer. Want wij geloven dat deze extra begeleiding zorgt voor een hoger en beter gebruik van de spraaksoftware, waardoor de voordelen - zoals een echt lagere administratielast - beter worden ervaren.
Duurzame inzetbaarheid
medewerkers
Spraakgestuurd rapporteren helpt bij de duurzame inzetbaarheid van de zorgmedewerkers. Onze speech-to-text-software maakt het werk een stuk eenvoudiger voor medewerkers die minder taalvaardig zijn, dyslexie hebben of kampen met lichamelijke klachten zoals RSI.
De lastige medische terminologie of medicijnnamen hoeven niet langer worden gespeld, maar worden eenvoudig ingesproken in de spraaksoftware. Tell James zet deze gegevens in de rapportage op de juiste manier om in tekst. Voor mensen met lichamelijke klachten zoals RSI biedt Tell James grote voordelen omdat zij hun rapportages niet meer hoeven te typen. Op deze manier kunnen zij weer sneller aan het werk; een groot voordeel in een branche waar het personeelstekort zo hoog is.
Spraakgestuurd rapporteren helpt bij de duurzame inzetbaarheid van de zorgmedewerkers. Onze speech-to-text-software maakt het werk een stuk eenvoudiger voor medewerkers die minder taalvaardig zijn, dyslexie hebben of kampen met lichamelijke klachten zoals RSI.
De lastige medische terminologie of medicijnnamen hoeven niet langer worden gespeld, maar worden eenvoudig ingesproken in de spraaksoftware. Tell James zet deze gegevens in de rapportage op de juiste manier om in tekst. Voor mensen met lichamelijke klachten zoals RSI biedt Tell James grote voordelen omdat zij hun rapportages niet meer hoeven te typen. Op deze manier kunnen zij weer sneller aan het werk; een groot voordeel in een branche waar het personeelstekort zo hoog is.
Bewezen techniek
De spraaktechnologie achter Tell James is afkomstig van SpraakLab, een gevestigde naam in de telecom, mediawereld en bij gemeentes. SpraakLab heeft al acht jaar ervaring in toepassingen op het gebied van spraakherkenning en omzetting van spraak naar tekst.
SpraakLab verzorgt onder meer de live ondertiteling voor het televisiekanaal NPO en is de leverancier van de spraaktechnologie die wordt gebruikt om gemeenteraadsvergaderingen vast te leggen. Spraak wordt tijdens de vergadering direct omgezet naar tekst, waarbij sprekerherkenning een belangrijke feature is .
Omdat deze technologie al wordt ingezet en beproefd is op andere domeinen, is deze snel aan te passen naar iedere andere specifieke branche. Bij Tell James ligt de focus op zorg en welzijn, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
De spraaktechnologie achter Tell James is afkomstig van SpraakLab, een gevestigde naam in de telecom, mediawereld en bij gemeentes. SpraakLab heeft al acht jaar ervaring in toepassingen op het gebied van spraakherkenning en omzetting van spraak naar tekst.
SpraakLab verzorgt onder meer de live ondertiteling voor het televisiekanaal NPO en is de leverancier van de spraaktechnologie die wordt gebruikt om gemeenteraadsvergaderingen vast te leggen. Spraak wordt tijdens de vergadering direct omgezet naar tekst, waarbij sprekerherkenning een belangrijke feature is .
Omdat deze technologie al wordt ingezet en beproefd is op andere domeinen, is deze snel aan te passen naar iedere andere specifieke branche. Bij Tell James ligt de focus op zorg en welzijn, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
Geen Plug&Play,
maar Learn&Play
Het optimale gebruiksgemak van software zit hem voor velen in de aanduiding Plug&Play. Hiermee wordt bedoeld dat de leverancier zorgt dat je moeiteloos op de applicatie ‘ingeplugd wordt’ en je de software direct kunt gebruiken. Bij Tell James denken we daar anders over. Want ook al is onze speech-to-tekst-software zeer eenvoudig in gebruik, wij vinden dat iedere nieuwe gebruiker moet worden begeleid in de kennismaking met Tell James. Want alleen op deze manier laat je de zorgmedewerkers ervaren dat praten niet ongemakkelijk hoeft te zijn, maar dat deze vorm van rapporteren echt eenvoudig is en een stuk sneller gaat dan dat ze gewend zijn.
Vaak zien we dat in het begin slechts een deel van de zorgmedewerkers de software uit zichzelf gaat gebruiken. En helaas zijn die ‘early adopters’ de enigen die de tijdsbesparing op de administratielast ervaren, die tot 40% kan oplopen. Daarom hebben we de term Plug&Play losgelaten en praten we bij Tell James over Learn&Play. Want om de implementatie succesvol te laten verlopen, moet spraakgestuurd werken een vanzelfsprekend onderdeel worden van het werkproces. En daarom bieden we een intensieve begeleiding aan de start van de pilot of het implementatietraject.
De eerste stap is het installeren van het microfoontje, zodat het technisch mogelijk is de rapportage in te spreken. Maar daarna begint het pas, en daarom bieden we hulp in het gebruik tijdens de werkzaamheden. Waar en hoe gebruik je de app? Hoe bespreek je dat je bij of zelfs samen met een cliënt of patiënt de rapportage in wilt spreken? Hoe stap je over het ongemak heen dat je ineens hardop moet praten als je de rapportage inspreekt?
Spraakgestuurd rapporteren is geschikt voor bijna alle zorgmedewerkers, maar in sommige gevallen is deze vorm van rapporteren minder goed in de zorg te integreren. Op een Psychogeriatrische afdeling is het bijvoorbeeld lastiger om spraak te gebruiken bij de cliënt, omdat ze daar onrustig van kunnen worden. In de intramurale zorg kun je spraak goed inzetten, maar is het aan te raden om even een rustig plekje te zoeken, afgezonderd van de cliënt. En soms is het bij lange verslagen fijner om steekwoorden op te schrijven en deze later uit te werken.
Tell James begeleidt de zorgmedewerkers bij al deze stappen en vragen en staat gedurende de hele implementatiefase paraat om de vragen die tijdens het gebruik opkomen te beantwoorden.
Tell James is trots op de begeleiding die we bieden bij de implementatie van onze speech-to-text-software. We vinden het namelijk heel belangrijk dat de zorgmedewerkers de voordelen ervaren en spraakgestuurd gaan rapporteren. Want alleen een goede begeleiding op de werkvloer neemt de drempels weg om op een andere manier te gaan werken.
Het optimale gebruiksgemak van software zit hem voor velen in de aanduiding Plug&Play. Hiermee wordt bedoeld dat de leverancier zorgt dat je moeiteloos op de applicatie ‘ingeplugd wordt’ en je de software direct kunt gebruiken. Bij Tell James denken we daar anders over. Want ook al is onze speech-to-tekst-software zeer eenvoudig in gebruik, wij vinden dat iedere nieuwe gebruiker moet worden begeleid in de kennismaking met Tell James. Want alleen op deze manier laat je de zorgmedewerkers ervaren dat praten niet ongemakkelijk hoeft te zijn, maar dat deze vorm van rapporteren echt eenvoudig is en een stuk sneller gaat dan dat ze gewend zijn.
Vaak zien we dat in het begin slechts een deel van de zorgmedewerkers de software uit zichzelf gaat gebruiken. En helaas zijn die ‘early adopters’ de enigen die de tijdsbesparing op de administratielast ervaren, die tot 40% kan oplopen. Daarom hebben we de term Plug&Play losgelaten en praten we bij Tell James over Learn&Play. Want om de implementatie succesvol te laten verlopen, moet spraakgestuurd werken een vanzelfsprekend onderdeel worden van het werkproces. En daarom bieden we een intensieve begeleiding aan de start van de pilot of het implementatietraject.
De eerste stap is het installeren van het microfoontje, zodat het technisch mogelijk is de rapportage in te spreken. Maar daarna begint het pas, en daarom bieden we hulp in het gebruik tijdens de werkzaamheden. Waar en hoe gebruik je de app? Hoe bespreek je dat je bij of zelfs samen met een cliënt of patiënt de rapportage in wilt spreken? Hoe stap je over het ongemak heen dat je ineens hardop moet praten als je de rapportage inspreekt?
Spraakgestuurd rapporteren is geschikt voor bijna alle zorgmedewerkers, maar in sommige gevallen is deze vorm van rapporteren minder goed in de zorg te integreren. Op een Psychogeriatrische afdeling is het bijvoorbeeld lastiger om spraak te gebruiken bij de cliënt, omdat ze daar onrustig van kunnen worden. In de intramurale zorg kun je spraak goed inzetten, maar is het aan te raden om even een rustig plekje te zoeken, afgezonderd van de cliënt. En soms is het bij lange verslagen fijner om steekwoorden op te schrijven en deze later uit te werken.
Tell James begeleidt de zorgmedewerkers bij al deze stappen en vragen en staat gedurende de hele implementatiefase paraat om de vragen die tijdens het gebruik opkomen te beantwoorden.
Tell James is trots op de begeleiding die we bieden bij de implementatie van onze speech-to-text-software. We vinden het namelijk heel belangrijk dat de zorgmedewerkers de voordelen ervaren en spraakgestuurd gaan rapporteren. Want alleen een goede begeleiding op de werkvloer neemt de drempels weg om op een andere manier te gaan werken.